نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

استقلال و پرسپولیس هیچ جا نمی‌روند

  • کد خبر: ۱۹۰۲۱۰
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
استقلال و پرسپولیس هیچ جا نمی‌روند
ماجرای کوچ سرخابی‌ها از استادیوم آزادی بی نتیجه ماند.

شهرآرانیوز، به نظر می‌رسد با وجود مطرح‌شدن نام ورزشگاه‌های مختلف، همچنان مسابقات استقلال و پرسپولیس و البته رقابت‌های تیم‌ملی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. ورزشگاه آزادی تهران در ماه‌های گذشته در حال بازسازی بوده و بحث تعویض چمن آن مطرح است.

در طول دو دهه گذشته، کاشت دوباره چمن ورزشگاه آزادی انجام نشده و همین مسئله باعث شده است تا کیفیت چمن این ورزشگاه به سطح نازلی برسد و این موضوع در یک ماه گذشته باعث شد تا مصدومیت‌های پرشماری برای ستاره‌های فوتبال ایران شکل گیرد. کادرفنی پرسپولیس اولین معترض به چمن آزادی بود و مسئولان اعلام کردند که برای کشت دوباره چمن ورزشگاه آزادی، چاره‌ای جز منتقل‌کردن بازی‌های این ورزشگاه به دیگرورزشگاه‌ها نیست و سرخابی‌های پایتخت باید در این‌باره پیش‌قدم شوند.

حتی در این‌باره مدیران عالی‌رتبه فوتبال و ورزش ایران هم موضع گرفتند؛ به‌طوری‌که هم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و هم کیومرث هاشمی وزیر ورزش‌وجوانان، درباره نیاز به تعویض چمن ورزشگاه آزادی صحبت کردند و همچنین در اظهاراتشان از لزوم همکاری برای تغییر محل برگزاری دیدار‌های خانگی استقلال و پرسپولیس صحبت کردند.

اولویت رقیبان سنتی؛ ماندن در آزادی

مدیران باشگاه استقلال با توجه به صحبت‌های مطرح‌شده در جلسات با مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش‌وجوانان، بحث برگزارنکردن مسابقات خانگی استقلال در ورزشگاه آزادی را مطرح کردند و در این‌باره علی خطیر چندین گزینه را برای برگزاری مسابقات خانگی آبی‌ها زیرنظر داشت؛ از ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد تا ورزشگاه شهدای فولاد اهواز و درنهایت ورزشگاه المپیک کیش. با وجود رایزنی‌های انجام‌شده و حتی سفر خطیر به کیش برای بازدید از زیرساخت‌های ورزشی این جزیره، مخالفت صریح کادرفنی و بازیکنان استقلال با میزبانی در شهر‌های دیگر باعث شده است تا عملی‌شدن این اتفاق با ابهام روبه‌رو شود.

ورزشگاه‌هایی مانند تختی و شهدای شهر قدس تهران هم در حال بازسازی هستند و شورای تأمین استان تهران نیز اجازه برگزاری مسابقات خانگی استقلال با حضور تماشاگر را در ورزشگاه پاس قوامین نمی‌دهد تا در تهران ورزشگاهی جز آزادی در دسترس آبی‌پوشان پایتخت نباشد.

در طرف مقابل، پرسپولیسی‌ها تمرکزشان را روی برگزاری مسابقات خانگی خود در ورزشگاه شهید کاظمی تهران گذاشته‌اند. البته مسئولان سازمان لیگ ایراد‌هایی را به وضعیت این ورزشگاه گرفته‌اند و تلاش‌ها برای رفع این ایرادات در حال انجام است. البته گفته می‌شود اولویت اول یحیی گل‌محمدی و شاگردانش هم تداوم میزبانی‌های پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است.

۱۳ میزبانی در ۳ ماه برای ورزشگاه پیر

مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و مدیر تیم‌ملی، هم درباره احتمال برگزارنشدن مسابقات در ورزشگاه آزادی گفت: با توجه به اینکه تیم‌ملی فوتبال ایران در ماه‌های پیش رو بازی دارد و ما هم ورزشگاه آزادی را برای میزبانی انتخاب کرده‌ایم، باید همچنان از این ورزشگاه استفاده کنیم. به احتمال زیاد تیم‌های باشگاهی هم در ادامه از ورزشگاه آزادی برای میزبانی بازی‌هایشان استفاده خواهند کرد. براساس برنامه‌ریزی مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶، تیم‌ملی ایران در نخستین مسابقه‌اش باید بیست‌وپنجم آبان در ورزشگاه آزادی مقابل هنگ‌کنگ به میدان برود.

علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال، هم پس از موضع‌گیری صریح جواد نکونام درباره برگزارنشدن مسابقات استقلال در خارج از تهران، گفت که اگر دیگرمسابقات در ورزشگاه آزادی برگزار شود، آبی‌ها هم باید در این ورزشگاه به میدان بروند. در این میان، مسئولان شرکت توسعه‌ونگهداری اماکن ورزشی اقدامات ترمیمی روی چمن ورزشگاه آزادی را انجام داده‌اند و همین مسئله باعث شده است تا همچنان بحث برگزاری مسابقات خانگی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مطرح باشد.

ورزشگاه آزادی تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باید از سیزده مسابقه استقلال و پرسپولیس و البته تیم‌ملی ایران در فاصله زمانی کمتر از سه‌ماه میزبانی کند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، پس از تقابل تیم‌های استقلال و پیکان که نهم دی‌ماه به انجام می‌رسد، ورزشگاه برای کاشت دوباره چمن تعطیل خواهد شد و پس از تعطیلات فیفادی و برگزاری جام ملت‌های آسیا، سرخابی‌ها مسابقات خانگی‌شان را در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->